Busreis Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Peter Harms - WaarBenJij.nu Busreis Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Peter Harms - WaarBenJij.nu

Busreis Londen

Door: Peter en Conny

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Binnenkort gaan wij vanuit Hoek van Holland met Stena Line voor een korte reis naar Harwich en Londen. We verblijven dan in het Marks Tey Hotel in Colchester. Het doel van de reis is o.a. het British Museum in Londen te bezoeken en verder informatie te verzamelen voor de reis die wij in oktober 2012 voor onze gemeente van JG in Brielle gaan organiseren.
Klik voor dit verslag op : http://busreislonden2012.blogspot.nl/

Op 25 oktober jl. was het dan zover. Om 20.00 uur werden wij door broeder Janos Molnar opgehaald, vertrokken richting Hoek van Holland, chekten in en reisden af met de veerboot van Stena Line naar Londen. Op 26 oktober om 5.30 uur (Engelse tijd) werden wij gewekt en stapten om 06.30 uur in de bus om naar Londen gebracht te worden. De reis verliep geweldig, zagen veel van de omgeving en de zon liet zich van zijn beste kant zien. Om ongeveer 10.30 uur stapten we op het busstation van Liverpool street uit en het eerste wat we wilden was een kopje koffie op het station drinken. Wat ons wel erg opviel was de vriendelijkheid van de Engelsen. Ze waren heel behulpzaam. Na het kopje koffie kochten we de tickets voor de metro (the underground) en reisden af naar Tottenham Court Road om van daaruit het British museum te bezoeken. Tijdens onze reis heb ik ook nog de gelegenheid gehad om straatwerk op het metrostation en in de winkelbuurt van Totteh. Court Road te doen. In totaal verspreidde ik 3 tijdschriften en voordat we naar het museum liepen ontmoetten wij ook nog een vriendelijke, Engelse broeder Simon met 3 broertjes. Hij herkende ons aan de tijdschriften, die ik in mijn jaszak had gestoken, liep ons de winkel achterna en na een gezellig gesprek nodigde hij ons zelfs uit voor de vergadering in de Koninkrijkszaal (enige straten verder op) om 17.00 uur. Later op de dag ontmoetten we weer een aantal broeders tijdens hun predikingswerk. Wat een geweldige dag!!. Na onze boterham op het museumplein opgegeten te hebben liepen wij het museum binnen om aan tour 8 mee te doen. De tour verliep fantastisch, de broeder die de tour leidde sprak enthousiast en vertelde ons gedurende ruim een uur over de voorbeelden van loyale gehoorzaamheid van Abraham en Sara. Wij hebben de bewijzen in de vele vitrines bekeken van het welvarende Ur en de "Parijse"modewereld, die Abraham en Sara achterlieten. Voor mijn blog heeft Conny een uitgebreid verslag geschreven van deze tour. Zie voor meer informatie de coverserie van De Wachttoren van 01 januari 2012 "Wat we kunnen leren van Abraham".
Na de tour verlieten wij het museum om met de trein en de bus naar het hotel in Colchester te rijden. Echt hongerig kwamen we in het Marks Tey hotel aan, genoten van een heerlijk diner en gingen vroeg naar bed.
De volgende ochtend, 27 mei, bracht de taxi ons naar de opstapplaats van Stena Line in Harwich en de thuisreis was begonnen. Snik!!
Om 10.30 uur vertrokken wij uit Harwich en kwamen om 17.00 uur in Hoek van Holland aan. En om circa 20.oo uur haalde Stephanie ons in Rozenburg bij de pont met de auto op.
Al met al was het een gezegende, onvergetelijke en zonovergoten reis geweest. Zie ook nog hieronder het filmverslag van ons bezoek aan het museum.
Van de hele reis hebben wij foto's en videofilms gemaakt. Wil je ze zien? Ga hiervoor naar mijn blog via http://londenreis1.blogspot.com/.

Veel kijk- en luisterplezier.
Jullie broer en zus,
Peter en Conny.

Cestopis:
26. kvtna 2012 jsme navštívili v Britském muzeu v Londen.Na lo výlet s Stena Line Hook Holandska od Harwich nám pišel. Z Harwich, jsme jeli autobusem na Liverpool Street v Londýn, opilý jako kafe, šel metrem na Tottenham Court Road a šel do Britského muzea.
V 14.45 hodin jsme haddeen TOUR 8 pijata.Bratr, který vedl cestu, nám ekl, o loajální poslušnosti Abrahama a Sáry.Prohlídka trvala asi hodinu a pak jsme šli do našeho hotelu v Colchesteru Harwich ij. 26. kvtna jsme se vydali taxíkem do Harwich a my jsme vlevo na 10:00 do Hoek van Holland. Byla to úspšná cesta.
Z fotografií a výlet jsem si udlal filmovou zprávu.
Pro více informací navštivte http://londenreis1.blogspot.com/ nebo
Mnoho prohlížení a potšení z poslechu.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Museumreis Londen 1

Veel kijk- en lusiterplezier.
Jullie broer en zus,
Peter en Conny.

21 November 2012

Busreis Londen
Peter

Wie zijn wij? Heel in het kort bestaat ons gezin uit: Conny (mijn vrouw, moeder en gedoopte verkondigster), Stephanie (mijn dochter, afgestudeerd studie Mode en stylin, gedoopte verkondigster en vanaf oktober 2012 in de vaste hulp)), Tristan (mijn zoon, student HBO- Informatica en gedoopte verkondiger)en Peter(gezinshoofd, tot 01 september 2010-10 jaar directeur op een basisschool in Schiedam en daarna ruim 30 jaar in het speciaalonderwijs in Brielle-gewerkt, gedoopt op 31 juli 1999, op 1 september 2010 in de VUT gegaan, vanaf 01 oktober de hulppioniersdienst opgepakt,vanaf 01 januari 2010 pionier in de gemeente van Jehovah's Getuige in Brielle en E.nov./b. december 2011 de pioniersschool in Capelle a/d. Ijssel bezocht). In de toekomst willen wij (Conny en ik) onze Schepper Jehovah God dienen waar de behoefte groot is. Suriname staat hiervoor onder andere op ons verlanglijstje! De bedoeling van dit internet dagboek is je op de hoogte te stellen van waar wij zijn. Veel plezier met het lezen, het beluisteren en het bekijken van al onze afgelopen, huidige en toekomstige reis-,foto- en videoverslagen . Wij houden je op de hoogte.

Actief sinds 16 Juni 2011