Vakantie Bad Fredeburg-Dld - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Peter Harms - WaarBenJij.nu Vakantie Bad Fredeburg-Dld - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Peter Harms - WaarBenJij.nu

Vakantie Bad Fredeburg-Dld

Door: Peter Harms

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2011 | Duitsland, Berlijn

Von 23. Juli - 6 August waren wir in Bad Fredeburg-Dld im Urlaub in einem Verienwohnung. Die Umgebung war wunderschön, wir haben viel spaziert und und viel gesehen. Besonders die Höhlen Attahorn waren schön. Leider war das Wetter nicht so schön.

From 23 July - 6 August, we were in Bad Fredeburg-Dld on holiday in a Verienwohnung. The surroundings were beautiful, and we have a lot of walking and seen a lot. Especially the Attahorn caves were beautiful. Unfortunately the weather was not so nice.

Od ervence 23. do 6. srpna jsme byli na dovolené v Bad Fredeburg.Oblast byla vynikající.I pes špatné poasí jsme vidli velkou ást okolí.

Op 23 augustus vertrokken wij aan het einde van de ochtend vanuit Brielle naar Bad Fredeburg in Duitsland-Sauerland. Om ongeveer 16.30 kwamen wij bij onze vakantiewoning aan de Buchhagenwe 9 aan. Van Frau Gisela Dicken ontvingen wij de sleutel en vertrokken wij snel onze vakantiewoning in.
De volgende ochtend was het bar en bar slecht weer en veel was er niet te doen. 's Avonds gingen wij in het dorp in het gezellige restaurant De Duffel uit eten. Het eten was overheerlijk: alleen maar aardappelgerechten. Op maandag 25 augustus hadden wij bij Lydl even buiten het dorp de boodschappen gedaan en 's middags hadden we in de omgeving gewandeld. Het weer bleef slecht en uiteindelijk hadden we de volgende dag in een mooi zwembad de hele middag gezwommen. 's Avonds hadden wij de gezinsstudie gedaan en het boek Handelingen besproken.
Op woensdag de 27e was het weer beter geworden en toen hadden we later op de ochtend de auto gepakt, naar Arnsberg gereden, door Tristan getrakteerd op een kopje koffie en verrukelijk gebakje en daarna door de oude stadskern naar de kasteelruïne Arnsberg gewandeld. Aan het einde van de middag reden we terug naar Bad Fredeburg, deden nog enkele boodschappen voor het avondeten en bij terugkomst hadden Tristan en pappa Peter voor het avondeten gezorgd: aardappelschijfjes, gebakken vis en een groentesalade."s Avonds hadden wij de dvd van de organisate Face in action bekeken, besproken en toen was het bedtime.
Van de vakantie zijn foto's en filmfragmenten gemaakt. Veel plezier met het bekijken van de beelden: zie hieronder.
Op vrijdag 29 juli hebben wij de grootste en vast mooiste druipsteengrot van Duitsland, de Atta-grot, bezocht. Elk jaar stijgen honderdduizenden bezoekers door de 80 meter lange toegansgangen in de wereld van stalactieten, stalagmieten en stalagmaten met wondermooie kleuren. Voor ons was het een facinerende grotten-wandeling,waarvan ik een filmverslag heb gemaakt. Hierna zijn we in Attendorn geweest om daar het dorpje te bezoeken en een kopje koffie te drinken. 's Avonds hadden wij als gezin het boek Handelingen bestudeerd. Het was een geslaagde dag!
Vandaag, de 30e juli, was het een sombere dag: geen zonnetje, alleen maar heel veel regen gezien. Toch hadden we de dag nuttig besteed: eerst boodschappen bij de Lydl en Markant gedaan,daarna even buiten Bad Fredeburg door een mooie en bergachtige natuur (Natuurpark Rothaargebirge) 2 uren (=ruim 7 kilometer) gewandeld en op een Cooperachtige atletiekbaan allerlei sportieve oefeningen gedaan. Al met al een toch wel een geslaagde dag.
Op zondag 01 augustus bezochten wij eerst de vergadering van de gemeente Lennestadt en daarna reden we richting Gleibedorf dichtbij Bad Fredeburg.Omdat de auto 's ochtends veel lawaai maakte (door een piepende V-snaar) reden wij eerst langs de garage, daarna naar huis gegaan om ons om te kleden en dan naar de familie Rothe gereden om daar een kopje koffie te drinken. Om 15.30 uur reden wij, zoals afgesproken, naar het huis van de Familie Rothe, die we in de zaal hadden ontmoet en ons op de koffie hadden uitgenodigd. Conny ging ons lopend vooruit en wij pikten haar onderweg op om daarna naar Gleidorf door te rijden. Wij werden door de Familie Rothe hartelijk ontvangen, aten een heerlijke wafel, dronken een kop koffie en maakten daarna een prachtige wandeling in een mooie omgeving. De zon scheen zowaar voor het eerst uitbundig. Joepie!!!!! Na de wandeling gingen wij voldaan om 19.00 uur naar huis. Wat hadden wij van de omgang met onze nieuwe broeders en zuster hier in Duitsland genoten!
Dinsdag de 2e augustus: een mooie, zon-overgoten dag. Na ons ontbijt liepen wij even voor tien uur naar de bushalte, namen de bus naar Meschede, dronken daar een kopje koffie en stapten hierna op de bus naar Mielinghausen (de plaats waar wij vorig jaar onze vakantie - zonder Tristan - hielden) aan de Hennesee. Hier stapten wij uit, gingen op de boot naar Mielinghausen en lieten Tristan daar ons vakantiehuisje van vorig jaar, de omgeving en het strandje zien. Hier in Mielinghausen vermaakten Stephanie en Tristan zich prima, maakte diverse foto's van een mooie oldtimer en een grote, mooie motor.
Na ons bezoek aan Mielinghausen stapten we weer op de boot naar Meschede en vertrokken van daar uit met de bus weer terug naar Bad Fredeburg, deden in Bad F'burg bij Lydl nog even boodschappen en sloten de dag af met een heerlijk diner in restaurant De Duffel.
Op woensdag 3 augustus waren we met de bus naar Winterberg gereden, hadden daar onverwachts een broeder en zuster met hun zoon Ruben de Winter uit de gemeente Vlissingen ontmoet en in een restaurant een kopje koffie gedronken. Heel gezellig! Daarna liepen we in het stadje wat rond, maakten daarna een mmooie boswandeling met heel veel sloten en bruggen en reden tegen 16.00 uur weer terug naar huis. Helaas was het weer weer heel druilerig, maar...... heel gezellig en op een busstationnetje had ik een oude mevrouw zelfs nog het tractaatje Wird die heutig welt Überleben mogen aanbieden.
Vandaag, de 4e augustus zijn, we na ons ontbijt naar Bad Sauerland gegaan, hebben daar gezwommen en heerlijk op de ligweide van de zon genoten. En 's avonds hadden wij uit het "Jonge mensen vragen"-boek blz. 49. Wij hadden langer dan een uur over het thema Kan ik op mezelf wonen op een fijne wijze besproken en geredeneerd..
Op onze laatste vakantiedag hadden Conny en Stephanie ruim 3 uren in de omgeving gewandeld en Peter en Tristan hadden voor de boodschappen en het avondeten gezorgd: Tristan maakte het wafelbeslag en Vaders kocht in Gleidorf een wafelijzer voor maar 29 euro. We hadden 's avond heerlijk van de door Tristan gebakken wafels met warme kersen en slagroom genoten. Na het eten maakten we ons klaar voor ons vertrek naar Lennestadt om daar naar de Theocratische school te gaan. Om ongeveer 22.00 uur waren we thuis.
Zaterdag 06 augustus stonden we om ongeveer 07.00 uur op. Alleen Conny voelde zich heel grieperig:rillerig en dan weer warm, hoofdpijn en heel slap/ Was het de Griep. Voor zover het Conny ook lukte pakten we alles in, ruimde de auto in met alle bagage, namen afscheid van Frau Gisela Dicken en konden haar zelfs de Duitse brochure over wie Jehovahs'Getuigen zijn aanbieden. Om circa 11.00 uur vertrokken we richting Meschede en reden verder door naar Venlo om daar onderweg even een boterham te eten en een kopje koffie te drinken. Verder huiswaarts hadden we in Hoogvliet bij de Mac Donalds een hamburger en een frietje gegeten en om ongeveer 16.00 uur waren we thuis.
Wat een heerlijke vakantie zo met z'n viertjes.

Peter

Wie zijn wij? Heel in het kort bestaat ons gezin uit: Conny (mijn vrouw, moeder en gedoopte verkondigster), Stephanie (mijn dochter, afgestudeerd studie Mode en stylin, gedoopte verkondigster en vanaf oktober 2012 in de vaste hulp)), Tristan (mijn zoon, student HBO- Informatica en gedoopte verkondiger)en Peter(gezinshoofd, tot 01 september 2010-10 jaar directeur op een basisschool in Schiedam en daarna ruim 30 jaar in het speciaalonderwijs in Brielle-gewerkt, gedoopt op 31 juli 1999, op 1 september 2010 in de VUT gegaan, vanaf 01 oktober de hulppioniersdienst opgepakt,vanaf 01 januari 2010 pionier in de gemeente van Jehovah's Getuige in Brielle en E.nov./b. december 2011 de pioniersschool in Capelle a/d. Ijssel bezocht). In de toekomst willen wij (Conny en ik) onze Schepper Jehovah God dienen waar de behoefte groot is. Suriname staat hiervoor onder andere op ons verlanglijstje! De bedoeling van dit internet dagboek is je op de hoogte te stellen van waar wij zijn. Veel plezier met het lezen, het beluisteren en het bekijken van al onze afgelopen, huidige en toekomstige reis-,foto- en videoverslagen . Wij houden je op de hoogte.

Actief sinds 16 Juni 2011