Autoreis/motor-drive/cestovní Tsjechië - Reisverslag uit Světlá nad Sázavou, Tsjechische Republiek van Peter Harms - WaarBenJij.nu Autoreis/motor-drive/cestovní Tsjechië - Reisverslag uit Světlá nad Sázavou, Tsjechische Republiek van Peter Harms - WaarBenJij.nu

Autoreis/motor-drive/cestovní Tsjechië

Door: Peter en Conny

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Januari 2013 | Tsjechische Republiek, Světlá nad Sázavou

From Januari the 2nd till januari the 7th 2013 we visited family Lebeda and brother Ladja'à Patlek in reps. Svetla Nad Sazavou and Chotebor in Czech Republic. We did field service twice, visited the sunday-morning gathering and enjoyed some lovely strolls.
After five years we decided to visit Czech Republic once again, to visit our brothers and sisters over there. We slept in a gasthof at Waidhaus (near the border of the Czech Republic) the first night. The next day we crossed the border, visited an acquaintance in Hav. Brod (the former coach of dancegroup Kalamjka, Lucie Hensigova) and drove to Svetla Nad Sazavou to reach our destination: Mila Lebeda's residenceI made a videoblog of the first few days of our stay in the Czech Republic, which you can view below.
We certainly enjoyed the remaining days of our stay as well: we did field service once again, visited gatheringsand enjoyed more strolls in the woods. You could say we had too little time. The evenings were great too: talking and singing Kingdoms songs. We promised to visit the Czech Republic again soon, but we invited our brothers and sisters to visit to the Netherlands too. We would welcome them with open arms!
You can view other movie clips and pictures below.
For the photos : http://www.mijnalbum.nl/Album=KWZBYO7B
For the movie clips: http://tsjechie2013.blogspot.nl/
Thanks for eveything and see you soon
Peter and Connie.

V době od 2 do 7 ledna 2013 jsme navštívili rodinu Lebedových a bratra Láďu Pátka, tedy Světlou nad Sázavou a Chotěboř v České republice. Dvakrát jsme byli ve službě, navštívili jsme nedělní shromáždění a radovali se z rozkošných špacírů.
Po pěti letech jsme se znovu rozhodli navštívit Českou republiku, setkat se s našimi bratry a sestrami žijícími tam. První noc jsme spali v hotelu ve Waidhausu ( poblíž hranice s Českou republikou). Následující den jsme překročili hranici, navštívili známou v Havlíčkově Brodě ( bývalá vedoucí tanečního souboru Kalamajka, Lucii Hensigovou ) a odjeli do cíle naší cesty ve Světlé nad Sázavou: z domu Míly Lebedy, kde jsme pobývali několik prvních dní naší návštěvy v České republice, jsem natočil videoblok, který můžete vidět níže.
Stejně tak jsme se radovali z pobytu po zbývající dny: ještě jednou jsme byli ve službě, navštívili shromáždění a radovali se z více procházek po lesích. Mohli bychom říct, že jsme měli příliš málo času. Večery byly také skvělé: rozhovory a zpívání písní Království. Slíbili jsme, že navštívíme Českou republiku brzy znovu, ale pozvali jsme také naše bratry a sestry k návštěvě Holandska. Uvítáme je s otevřenou náručí.
Můžete shlédnout další video klipy níže: http://tsjechie2013.blogspot.nl/
Díky za všechno a brzy nashledanou,
Peter a Conny

Op 02 januari gaan wij een week naar Svetla nad sazavou in Tsjechië. De route die we zullen gaan nemen is: Brielle, Düsseldorf, Keulen, Frankfurt am Main, Neurenberg, Praag en Svetla Nad Sazavour. Onderweg overnachten we in een gasthof in Waidhaus. Op 03 januari vervolgen we, na het ontbijt, onze weg via Praag richting Brno. We hopen aan het einde van de middag bij broeder en zuster Lebedova in Svetla aan te komen. Samen met hen, broeder Patek en andere broeders en zusters uit de gemeente Hav.Brod willen wij de vergaderingen bezoeken, in de velddienst gaan en mooie natuurwandelingen maken.
Hieronder volgt het verslag van ons bezoek:
Op woensdag 02 januari om ongeveer 06.30 uur vertrokken wij vanuit Brielle richting Waidhaus (aan de grens bij Tsjechië). De reis ging voorspoedig. Wij hadden geen last van files, maar het regende en sneeuwde wel tijdens de autoreis van ruim 8 1/2 uur. Toen wij in Waidhaus aankwamen zochten wij eerst een gasthof op, gingen een eindje wandelen en in een restaurant koffie drinken. Hierna checkten wij ons in in gasthof der Weisse Kreuz in en om ongeveer 18.00 uur gingen wij in restaurant La Vida eten. Conny nam een visgerecht en ik bestelde een schnitzel met aardappelcroquetten. Heerlijk. Na eten gingen wij slapen om de volgende ochtend om ongeveer 09.00 uur naar Tsjechië te rijden.
Op donderdag 03 januari, na het ontbijt in de gasthof, reden wij weg, kochten een vignet, tankten de benzinetank vol en reden toen richting Praag. Ook tijdens deze reis zagen we voornamelijk regen en natte sneeuw. Om ruim 13.00 uur kwamen wij Svetla Nad Sazavour aan, maakten in het centrum een wandeling en besloten naar Hav. Brod te gaan om Lucie Honsigova (ex-dansleidster van Kalamayka)te bezoeken. Om ruim 16.00 uur waren wij bij broeder en zuster Lebeda. Wij werden hartelijk ontvangen. Op 04 november om 09.00 uur was de velddienst-actie in het huis van de Fam. Lebeda, dronken eerst koffie met een heerlijke, zelfgebakken cake en om ruim 09.45 uur startte de actie: Conny ging nabezoeken met zuster Zdenka doen en broeder Mila en ik gingen met de auto de Nederlandse adressen doen. 'S avonds werden we verrast met een gezellig feestje. Ga hiervoor naar de foto's van mijn album: http://www.mijnalbum.nl/Album=KWZBYO7B.
De volgende dag, op de 5e januari, zijn we om ongeveer 08.00 uur naar Chotebor gereden om daar om 09.00 uur in de velddienst te gaan. De reis verliep niet al te vlot, we moesten mensen onderweg in Chotebor aanspreken om de weg te vragen en kwamen ruim 20 minuten te laat in de buurt van de actie aan. Het was broeder Lad'a die ons onderweg belde om ons bij de groep te laten aansluiten. Hierop reden we naar het dorpje Staré Ramsko en door de kou konden we daar slechts een uur prediken. Nadat we bij broeder Lad'a eerst een kopje koffie hadden gedronken, nodigde hij ons voor een overheerlijke lunch in Chotebor uit. Hierna pakte Lad'a zijn auto en liet ons een mooi gebouw (beschermd door de Unesco) zien. Onze dag bij broeder Lad'a was ten einde, reden terug naar Svetla en hadden ons avondeten bij de familie Lebedova.
Op zondag 6 januari waren we om rond 09.15 uur in Koninkrijkszaal in Hav. Brod, werden door de broeders en zusters hartelijk ontvangen en woonden de vergadering vanaf 09.30 uur bij. Na de vergadering namen wij van o.a. Lad'a afscheid. Jammer dat de ochtend zo snel was verlopen. Graag hadden wij hier nog langer willen blijven. Hierop reden wij met de familie en de speciale pionier, die de lezing had gehouden, weer terug naar Svetla, aten gezamenlijk knödel, zoete zuurkool en gebraden eend en om circa 14.30 uur ondernamen Conny en ik (met een beetje tegenzin) een fikse natte wandeling. Om 17.30 uur hadden wij voor de familie wafels gebakken. Ze waren zeer verrast. En broeder Mila maakte veel foto's. Na het eten werd een glaasje warme honingdrank ingeschonken. Heerlijk!!! We spraken met zuster Zdenka af morgenochtend om 07.45 uur gezamenlijk te gaan ontbijten. Lekker voldaan gingen we vroeg slapen.
Vandaag is het 07 januari en de planning was om naar Lipnice nad Sazvour en Hav.Brod te gaan. Via een omweg kwamen we in Lipnice aan, dronken in een gezellig, oud restaurant een kopje koffie en genoten van een heerlijk stuk apfelstrudel. Hierna reden we naar een oud kasteel in het centrum van Lipnice, wandelden rond het kasteel en liepen daarna in een groot stuk bos. Echt iets voor Conny!! Van Lipnice ging de reis naar Hav. Brod, wandelden onderweg ook nog even in een groot stuk bos en rond 12.30 uur kwamen we in het centrum van Brod aan. Het was de hoogste tijd om in een kaverna (koffierestaurant) een kopje koffie te drinken en van een lekker stuk Tsjechisch gebak te genieten. Omstreek 13.50 uur tot 15.30 uur hadden we in Brod een beetje rondgedoold. Aan het einde van de middag reden we eerst naar het winkelcentrum Billa, kochten een bosje bloemen voor Lucie Honsigova, reden langs een winkeltje om een fles bijenkoningin te kopen en om ongeveer 16.15 uur kwamen we bij Lucie aan. Daar aten we brood met eend, dronken een kopje koffie en tot slot moesten we op de computer naar heel veel van haar vakantiefoto's kijken. Om rond 19.15 uur reden we terug naar Svetla, praatten met de familie Lebeda nog even na en spraken af dat we de volgende dag om 05.00 uur wilden opstaan en om 06.00 uur maar huis in Nederland wilden vertrekken. Verder werd er afgesproken, dat we om 05.30 zouden gaan ontbijten. Jammer, de dag was voorbij.
Op dinsdag 08 januari stonden we vroeg op (om 05.00 uur), ontbeten gezamenlijk met de familie, namen met veel tegenzin afscheid en gingen om 06.15 uur op weg naar huis. In het begin van de reis ging het niet erg vlot, doordat onze navigator het niet deed reden we door allerlei gehuchtjes en uiteindelijk kwamen we op de autosnelweg naar Praag. Onderweg hadden we nog in een Mac Donald en wegrestaurant koffie gedronken en later op de dag geluncht en na precies 12 uur gereden hebben (om 18.15 uur) kwamen we aan de Gaffelaar aan.
Van deze korte vakantie heb ik een paar filmfragmenten gemaakt.Ga hiervoor naar: http://tsjechie2013.blogspot.nl/
Heel kijk- en luisterplezier.

• 21 Januari 2013 - 21:14

Láda:

very beautiful photos Peter

Peter

Wie zijn wij? Heel in het kort bestaat ons gezin uit: Conny (mijn vrouw, moeder en gedoopte verkondigster), Stephanie (mijn dochter, afgestudeerd studie Mode en stylin, gedoopte verkondigster en vanaf oktober 2012 in de vaste hulp)), Tristan (mijn zoon, student HBO- Informatica en gedoopte verkondiger)en Peter(gezinshoofd, tot 01 september 2010-10 jaar directeur op een basisschool in Schiedam en daarna ruim 30 jaar in het speciaalonderwijs in Brielle-gewerkt, gedoopt op 31 juli 1999, op 1 september 2010 in de VUT gegaan, vanaf 01 oktober de hulppioniersdienst opgepakt,vanaf 01 januari 2010 pionier in de gemeente van Jehovah's Getuige in Brielle en E.nov./b. december 2011 de pioniersschool in Capelle a/d. Ijssel bezocht). In de toekomst willen wij (Conny en ik) onze Schepper Jehovah God dienen waar de behoefte groot is. Suriname staat hiervoor onder andere op ons verlanglijstje! De bedoeling van dit internet dagboek is je op de hoogte te stellen van waar wij zijn. Veel plezier met het lezen, het beluisteren en het bekijken van al onze afgelopen, huidige en toekomstige reis-,foto- en videoverslagen . Wij houden je op de hoogte.

Actief sinds 16 Juni 2011